استفاده از فناوری فضایی در حوزه منابع آب های سواحل جنوبی کشور

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جلسه کارشناسی ظرفیت های فناوری فضایی سنجش از دور در حوزه منابع دریایی و دریانوردی با حضور مدیران اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران و مدیران و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار گردید.

استفاده از فناوری فضایی در حوزه منابع آب های سواحل جنوبی کشور

در این جلسه نقش حاکمیتی سازمان فضایی ایران در حوزه پایش ماهواره ای و ضرورت استفاده از توان کارشناسی بخش خصوصی و شرکت ها و استارت آپ های فعال در بخش سنجش از دور برای ارائه خدمت در بخش منابع دریایی به بحث و آنالیز گذاشته شد.

این جلسه به منظور معرفی و توسعه کاربردهای فناوری سنجش از دور در حوزه شناسایی ظرفیت های منابع آب دریاها و اقیانوس ها و استفاده بهینه و پایدار از این منابع و نیز شناسایی آلودگی منابع محیط زیست دریایی تشکیل شد.

هدف از این جلسه، شناسایی و احصاء احتیاجها و ملاحظات سازمان ها و دستگاه های بهره بردار در حوزه پایش ماهواره ای و شناسایی منابع آب دریاها در خلیج فارس و دریای عمان با تاکید بر شناسایی و رصد منابع آلودگی های دریایی با استفاده از فناوری سنجش از دور بود.

در این نشست نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر، برای استفاده از فناوری های فضایی و سنجش از دور به منظور پایش و شناسایی به موقع منابع آلودگی های نفتی و اهمیت کنترل آلودگی های دریایی، اعلام آمادگی کرد.

سایر کارشناسان سازمان بنادر نیز در مورد پایش و شناسایی تغییرات خط ساحلی، شناسایی پارامترهای آب دریاها، پایش آلودگی های دریایی، پایش جریانات دریایی و غیره به ضرورت رصد و دیده بانی مبتنی بر این فناوری تاکید داشتند.

در این جلسه در مورد پایش و رصد آلودگی های نفتی و کاربرد تصاویر راداری، نمونه هایی از پایش های ماهواره ای صورت گرفته توسط سازمان فضایی ایران ارائه شد؛ سپس در مورد اهمیت استفاده از سامانه های پایش ماهواره ای برای دستیابی به اطلاعات به روز در مورد موضوعات فوق بحث و همفکری صورت گرفت.

از جمله مباحث مهم در این جلسه، مطرح کردن نقش حاکمیتی سازمان فضایی ایران در حوزه پایش ماهواره ای و ضرورت استفاده از توان کارشناسی بخش خصوصی و شرکت ها و استارت آپ های فعال برای ارائه خدمت در بخش حوزه منابع دریایی بود.

کارشناسان سازمان فضایی ایران در مورد معرفی شرکت ها و استارت آپ ها برای رفع کردن احتیاج کارشناسی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام آمادگی کردند.

در سرانجام جلسه مقرر شد، دوطرف به منظور استفاده از فناوری فضایی در حوزه منابع آب های سواحل جنوبی کشور، مشارکت کارشناسی داشته باشند.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21889

به "استفاده از فناوری فضایی در حوزه منابع آب های سواحل جنوبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری فضایی در حوزه منابع آب های سواحل جنوبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید