اصلاح دوباره مصوبه اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران طرح دوفوریتی لایحه توقف اجرای مصوبه اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آیین نامه اقتصادی و معاملاتی سازمان های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران به تصویب رسید.

اصلاح دوباره مصوبه اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: این دو فوریت درخصوص سازمان های شهرداری است که اساس نامه های آن ها تغییر نموده است، ولی این سازمان ها از اساسنامه های نو راضی نیستند.

او ادامه داد: این اساسنامه ها به وزارت کشور رفته و در آنجا هم مورد تایید قرار گرفته و خوشبختانه هنوز به صورت قانون ابلاغ نشده است، بنابراین یه فرصت بسیار کوتاه برای آنالیز و تصویب پیشنهادات نو شهرداری وجود دارد.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری در مورد ضرورت دو فوریت طرح مذکور گفت: 19 اساسنامه مربوط به شرکت های شهرداری تهران در دوره قبلی شورا تصویب شد و به وزارت کشور رفت، اما اشکالات اساسی دارد و ما را با مسائل عدیده روبرو می کند؛ لذا خواهشمندم برای اینکه ما بتوانیم موضوع را به دقت آنالیز کنیم، به دو فوریت رای دهید، چون طبیعتا شورا وشهرداری نو نظر هایی دارند که باید لحاظ گردد.

حبیب کاشانی هم طی پیشنهادی در مورد تفویض اختیار گفت: وقتی که عبارت شهردار در تبصره می آید و نه نام شخص شهردار به این علت است که در کار مردم وقفه بروز نکند. چراکه عنوان شهردار یک عبارت عام است، لذا اگر تفویض اختیار اعتبار نمی داشت باید هرسال در قانون نام شهردار قید می شد و آن را تایید می کردیم.

اما تاریخ این اساسنامه ها 8/2/1400 است. یعنی بیش از پنج ماه از این مصوبه گذشته است. در ادامه احمد صادقی در موافقت گفت: تمام معاملات سازمان ها باید بر اساس آیین نامه اقتصادی معاملاتی ابلاغی شهرداری باشد، اما شهرداری این آیین نامه را ابلاغ ننموده است و لذا اعمال این سازمان ها مورد پرسش سازمان بازرسی کشور است و تا زمانی که این آیین نامه ابلاغ گردد، ممکن است عملکرد سازمان ها مختل گردد؛ لذا خواهشمندم به جهت اینکه کار سازمان ها متوقف نگردد، کارشان وجهه قانونی پیدا کند، به این دو فوریت رای دهیم و بعد لایحه را آنالیز کنیم.

دو فوریت به رای گذاشته شد و با 19 رای موافق به تصویب رسید که ماده واحده طرح به توضیح ذیل است: به شهرداری تهران اجازه داده می گردد، اجرای مصوبه اساس نامه های 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آیین نامه اقتصادی و معاملاتی سازمان های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران را به علت ابهامات و ایرادات مترتب بر آن متوقف نماید.

در تبصره طرح نیز آمده است: شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت 4 ماه لایحه اصلاح مصوبه مذکور را تهیه و برای سیر مراحل تصویب، به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید و تا زمان تصویب لایحه مذکور و طی مراحل قانونی مربوطه کلیه سازمان های وابسته به شهرداری تهران بر اساس اساسنامه ملاک عمل قبلی اداره خواهد شد.

در سرانجام متن لایحه با پیشنهاد تبدیل چهارماه به سه ماه به رای گذاشته شد و با 20 رای موافق به تصویب رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37818

به "اصلاح دوباره مصوبه اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح دوباره مصوبه اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید