ملک اکازیون چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، اکازیون، کلمه ای است که در معاملات املاک بسیار کاربرد دارد. اما واقعا معنی اکازیون چیست؟ اکازیون را می توان به صورت لغوی به فرصت خاص تعریف کرد. مشاوران املاک معمولا به ملکی که دارای قیمتی پایین تر از عرف منطقه است یا در منطقه خاصی قرار گرفته است را در رده ملک های اکازیون قرار می دهند. اما به طورکلی ملکی که دارای شرایط ویژه و قابل توجه باشد را اکازیون می گویند.

ملک اکازیون چه ویژگی هایی دارد؟

خانه اکازیون یعنی چه؟

بیشترین کاربرد واژه اکازیون زمان خرید خانه است. همان طور که گفته شد شرایط و ویژگی های خاص یک ملک، آن را تبدیل به اکازیون می کند. خانه اکازیون از قیمت پایین تر و امکانات بیشتری نسبت به دیگر املاک پیشنهادی برخوردار است. این شرایط خاص و ویژگی ها شامل موارد متعددی می شود که در ادامه به شرح هرکدام می پردازیم.

  • قیمت
  • ویژگی های خاص سازه
  • قدرالسهم
  • منطقه
  • شرایط پرداخت
  • ساکنین ساختمان

قیمت

از مهم ترین ویژگی های یک ملک اکازیون قیمت پایین آن به نسبت عرف قیمت منطقه است. این کاهش قیمت معمولاً بین 20 تا 30 درصد است. گرچه در کنار قیمت پایین، باید توجه داشت که ملک از کیفیت مناسب سازه و امکانات آن نیز برخوردار است. دقت کنید که همیشه قیمت پایین یک ملک به تنهایی بیانگر اکازیون بودن آن نیست. آپارتمان طبقه چهارم یا حتی پنجم در ساختمان بدون آسانسور هیچ گاه در رده ملک های اکازیون قرار نمی گیرد.

ویژگی های خاص سازه

نوع و کیفیت سازه بنا، دارا بودن منظره و ویو عالی، طراحی داخلی شیک و مدرن، استفاده از مصالح مرغوب و خاص، تعداد واحدهای ساختمان، لابی بزرگ و شیک، زمین تنیس، بسکتبال، استخر و سونا و سالن بدن سازی، پارکینگ های اضافی، انباری های بزرگ، حیاط مشجر و پاسیوی بزرگ، فضاهای سبز در نظر گرفته شده و حتی طراحی مناسب فضاهای داخلی با توجه به متراژ جزو مواردی هستند که در پاسخ به پرسش خانه اکازیون یعنی چه به کار می فرایند.

قدرالسهم

با هر بودجه و میزان وجهی که در اختیار دارید زمانی که اقدام به خرید ملک، حتی برای استفاده شخصی می کنید، درواقع سرمایه ای را برای آینده خود پس انداز کرده اید. این پس انداز تنها شامل سازه نمی شود و ازنظر رتبه ارزش گذاری میزان زمینی که در اختیاردارید ارزش بیشتری از سازه دارد. البته نسبت به منطقه ای که زمین ملک در آن قرارگرفته، این ارزش گذاری انجام می شود. بنابراین باید به میزان قدرالسهم خود در ملک مربوطه توجه کنید.

با توجه به قدر السهم زمین ملکی اکازیون است که زمین آن بین شرکای کمتری تقسیم شود. به عنوان مثال ملکی با 200 متر زمین و دارای 3 طبقه تک واحدی از همان ملک دارای 4 طبقه 2 واحدی مسلماً ارزش بالاتری دارد.

منطقه

علاوه بر مناطق شمالی شهرها و مناطقی که در هر شهر خاص محسوب می شوند، منطقه ای با تراکم جمعیتی پایین و امکانات مناسب شهری نیز جزو موارد ملک اکازیون هستند. کوچه های دارای عرض زیاد و تعداد ساختمان های کمتر و حتی مشجر، با دسترسی راحت به خیابان اصلی، سکوت و تمیزی و عدم وجود بافت فرسوده در آن نکاتی هستند که در زمان بازدید ازملک اکازیون باید موردتوجه قرار گیرند. امنیت منطقه ای که ملک اکازیون در آن واقع شده است نیز بسیار حائز اهمیت است.

شرایط پرداخت

ملک یا خانه ای که دارای وام با بهره کم است جزو املاک اکازیون طبقه بندی می شود. با اینکه ممکن است کمتر با چنین مواردی برخورد کنید، اما بعضی از مالکین شرایط پرداخت به صورت اقساط را نیز برای ملک خود در نظر دارند. بعضی از مالکین نیز شرایط دیگری برای دریافت مبلغ ملک دارند؛ مانند تعویض ملک با ماشین، زمین و ویلا و …

ساکنین ساختمان

مدیریت مناسب و مسئولیت پذیر ساختمان، تعداد همسایگان و میزان رعایت اصول عمومی و مشترک همسایگی از موارد مهم ملک اکازیون است. یکدست بودن ساکنین ساختمان از نظر طبقه اجتماعی، فرهنگی، مالی و حتی اعتقادی معنی اکازیون را تعریف می کند.

آرامش ساختمان و ساکنین بسیار وابسته به نوع فرهنگ و درک همه افراد ساکن در آن وابسته است. این مسئله حتی در زمان پرداخت هزینه های مشترک ساختمان نیز به شدت محسوس است.

این مقاله را می پسندید؟ امتیاز دهید.

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: هومینگ
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17226

به "ملک اکازیون چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملک اکازیون چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید