ورزش برای لاغری شکم در قالب تمرینات بدنسازی بیشتر بخوانید: بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی بدن سازی

به گزارش مجله سلو بلاگ، ورزش برای لاغری شکم را می توان در قالب تمرینات بدنسازی جای داد. برای این کار تنها کافیست تعداد تکرار حرکت در هر ست را بالا ببرید و تعداد ست را کاهش دهید. انجام انفجاری حرکاتی مانند پرس سینه، دد لیفت و بتل روپ نه تنها قدرت عضلات را افزایش، بلکه چربی موجود در اطراف عضلات را کاهش میدهد.

ورزش برای لاغری شکم در قالب تمرینات بدنسازی بیشتر بخوانید: بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی بدن سازی

خبرنگاران | سرویس ورزش - وزنه برداری برای کاهش وزن! آیا به نظر شما این دو عبارت ضد و نقیض هستند؟ چشمانتان را ببندید و چند ثانیه به عبارت وزنه برداری فکر کنید! چه چیزی می بینید؟ آیا مردی به این شکل به ذهنتان خطور می نماید؟ مردی با بدن برنزه غیر طبیعی، عضلات برآمده، لباس زیر بسیار تنگ (که مردان هیچ وقت نباید بپوشند) و دیگر چیز هایی که از یک مرد، یک پهلوان پنبه عظیم و قوی می سازد! در واقع وزنه برداری برای کسانی است که می خواهند عضله بسازند. عضله سازی هدف همگان نیست به خصوص هدف زنانی که می خواهند لاغر نموده و وزنشان را کاهش دهند. به طور کلی به نظر می رسد زنانی که وزنه برداری می نمایند، وزنشان کاهش نمی یابد و برعکس باعث می گردد آن ها عظیمتر و مردانه تر شوند. شما نمی خواهید اینگونه به نظر برسید! درست است؟

چه ورزش هایی می توانند به مایاری نمایند تا به وزن ایده آلمان برسیم؟ بر اساس مطالعه ای که در یکی از مجله های معتبر جهانی چاپ شد، ورزش هایی که مربوط به قدرت انفجاری بدن هستند سطح متابولیسم بدن شما را تا 18 درصد در روز بعد از تمرین افزایش می دهد. این بدان معنی است که شما حتی تا زمان زیادی پس از آخرین تمرین می تواند به سوخت و ساز بدنتان ادامه دهید. آماده کاهش وزنتان به یاری ورزش های قدرتی داینامیک باشید. در این مطلب به ارائه توضیحی درباره این ورزش ها می پردازیم.

14 تمرین عالی برای لاغری شکم

1- دد لیفت

دد لیفت با هالتر یکی از بهترین انواع ورزش برای لاغری شکم است. پشت یک وزنه هالتر بایستد. به آرامی زانویتان را خم کنید تا بتوانید آن را بگیرید اما ساق پا، کمر و مفصل ران خود را صاف نگه دارید. بدون آن که کمرتان را خم کنید، مفصل رانتان را به سمت جلو حرکت دهید تا بتوانید وزنه را بگیرید. از بالا مفصل رانتان را به سمت عقب بگیرید تا وزنه را بتوانید به سمت پایین بکشید و فقط زانویتان را به آرامی خم کنید.

2- پرس سینه

برای انجام پرس سینه، بر روی یک نیمکت صاف دراز بکشید و یک وزنه را از روی باربند به اندازه عرض شانه هایتان بگیرید. وزنه را بردارید و آن را بالای سینه تان قرار دهید به صورتی که دستتان کاملا باز باشد. از نقطه شروع نفس خود را حبس کنید و وزنه را آرام به سمت پایین بیاورید تا در میانه سینه شما جای گیرد. همانطور که نفس خود را خارج می کنید به صورت انفجاری به قسمت بالا ببرید. این فقط یک تکرار به شمار می آید.

3- لانگ هالتر

یک وزنه مناسب انتخاب کنید و هالتر را در عرض کمر خود مانند تصویر قرار دهید. یک قدم رو به جلو با پای راست بردارید و به حالت خیز قرار بگیرید. در این حالت دو زانوی شما خم می گردد به طوری که زانوی عقبی شما در نزدیکترین حالت خود به زمین قرار می گیرد. سپس به حالت اول بازگردید و این حرکت را با پای دیگر هم انجام دهید.

4- هالتر خمیده

یک هالتر را در دستانتان مانند تصویر بگیرید و زانوهایتان را آرام خم کنید به صورتی که بدنتان تقریبا با زمین موازی باشد. سپس در حالی که بدنتان را سفت گرفته و کمرتان را صاف کنترل نموده اید، وزنه را مانند تصویر و مانند یک پاروزن به بالا ببرید. سپس آن را پایین آورده و حرکت را تکرار کنید. این ورزش را می توان یک ورزش مناسب برای لاغری شکم دانست.

5- دراز و نشست

بر روی زمین دراز بکشید به طوری که زانویتان خم باشد و در صورت امکان پایتان را زیر وسیله ای قرار دهید که از تکان خوردن آن جلوگیری نماید. دستانتان را پشت سرتان قرار دهید و ماهیچه تان را سفت بگیرید در حالیکه نیم تنه بالای خودتان را به سمت بالا می کشید و حالتی مانند v شکل در با ران هایتان ایجاد می نمایید. سپس کمرتان را به سمت عقب و حالت اولیه بازگردانید.

6- برپی

پاهایتان را در عرض شانه هایتان باز کنید و به صورت چمباتمه بنشینید به طوری که ران هایتان موازی با سطح زمین باشد. از پایین به حالت اسکات دستانتان را روی زمین قرار دهید و سپس پاهایتان را به صورتی به سمت عقب قرار دهید تا بتوانید موقعیت شنا را برای خودتان ایجاد نمایید. سپس حرکت شنا را تا زمانی که دستانتان به صورت صاف قرار بگیرد انجام دهید. سپس در حالت اسکات به یاری پایتان، خودتان را به سمت بالا بکشید به طوری که 6 اینچ از زمین بالاتر پریده باشید و سپس این حرکت را تکرار کنید.

7- اسکات هالتر

بایستید به گونه ای که پاهایتان در عرض کمی بیشتر نسبت به شانه تان باشد چرا که اینگونه ایستادن باعث می گردد حرکت کاملتری را داشته باشید. این حرکت کامل ماهیچه سرینی عظیم و همیسترینگ را نیز درگیر می نماید. یک هالتر را در عرض شانه هایتان و در قسمت پشت گردن قرار دهید به طوری که روی گردنتان فشاری ایجاد نکند. هالتر را در بین انگشتانتان نگه دارید تا بتوانید ماهیچه های قسمت بالای کمرتان را درگیر کنید. وزنه را بردارید و سپس آرام بدنتان را به سمت پایین ببرید به صورتی که سرتان بالا باشد. بدنتان را طوری به سمت پایین ببرید که مفصل رانتان با زانویتان منطبق باشد و زانویتان زاویه 90 درجه بسازد. باسنتان را به سطح زمین نزدیک کنید و سپس خودتان را به سمت بالا بکشید. این حرکت را تا جایی ادامه دهید که به صورت صاف ایستاده باشید. این یک تکرار به حساب می آید. این ورزش لاغری شکم توسط متخصصان به شدت توصیه می گردد.

8- پرس و بلند کردن هالتر

به صورتی که کمرتان خم نگردد دولا شوید و هالتر را بگیرید. در یک حرکت سریع، هالتر را تا روی شانه هایتان بالا ببرید و حالت اسکوات بگیرید. سپس از طریق پاشنه پایتان، خود را به سمت بالا بکشید. و سپس آرنجتان را مستقیم بگیرید تا بتوانیدهالتررا بالای سرتان بگیرید. به آرامی وزنه را به سمت شانه هایتان بیاورید و سپس آن را به سمت زمین بیاورید در حالیکه کمرتان همچنان صاف باشد.

9- شنا

دراز بکشید به طوری که وزنتان بر روی انگشتان پایتان قرار داشته باشد و بدنتان به صورت مستقیم قرار گرفته باشد. حواستان باشد که ماهیچه تان را قفل نگه دارید تا یک خط صاف بین سر، ماهیچه های سرینی و پاشنه پایتان ایجاد گردد. بدنتان را به سمت پایین بیاورید تا جایی که سینه تان یک اینچ از زمین فاصله داشته باشد. سپس به صورت انفجاری بدنتان را به سمت بالا بکشید به طوری که دستانتان کاملا باز باشد.

10- حرکت هالتر لغزان

یک هالتر را با صفحات 5 کیلوگرمی وزنه دار کنید و سپس آن را مانند تصویر بگیرید به صورتی که دستتان در عرض شانه تان قرار داشته باشد. شانه هایتان را به صورتی قرار دهید که بالای هالتر قرار گرفته باشد و سپس به آرامی وزنه را به سمت جلو غلط دهید. سپس متوقف کنید و دوباره به سمت عقب بازگردید. این حرکت ورزش برای لاغری شکم است و می تواند به شما در کاهش وزنتان بسیار یاری کند.

11- اسکات بلغاری

به گونه ای بایستید که پشتتان به سمت نیمکت باشد. یک هالتر را پشت سرتان و در عرض قسمت بالایی کمرتان قرار دهید. یکی ازپاها را روی نیمکت قرار دهید. سپس حرکت اسکوات را با پایی که روی زمین است انجام دهید به طوری که پای عقبی تان بسیار به زمین نزدیک گردد. سپس به حالت اول که پای جلوییتان قرار داشت بازگردید.

12- بارفیکس

میله بارفیکس را به با کف دستانتان بگیرید به صورتی که کف دستانتان رو به روی شما باشد و فاصله دستانتان کمتر از شانه تان باشد. سپس خودتان را به سمت بالا بکشید به طوری که سرتان بالای میله قرار گیرد سپس به حالت اولیه بازگردید.

13- قایق ثابت

بر روی یک دستگاه قایق ثابت بنشینید به گونه ای که پایتان به مانند تصویر بسته باشد و یک گیره را به این اجرا شده باشید. سپس سعی کنید پایتان را صاف کنید. زمانی که دستتان، پایتان را طی می نماید آن را به سمت سینه تان بکشید. حرکت را به صورت برعکس انجام داده و تکرار کنید.

14- بتل روپ

لنگر طناب را 15 تا 20 فوت دورتر از خودتان قرار دهید. دو سر طناب را در دو دستتان قرار دهید به طوری که دستانتان در دو طرف به طور صاف قرار گرفته باشد. حرکت را با بلند کردن یک دست به سمت شانه در سریع ترین حالت ممکن شروع کنید. در حالیکه دستتان را به سمت موقعیت اولیه می برید، دست دیگرتان را بلند کنید. این کار را با جابجایی دستان راست و چپ ادامه دهید و سعی کنید این حرکت را در سریعترین حالت ممکن انجام دهید.

چه ورزش های وزنه ای برای کاهش وزن مفید هستند؟

همانگونه که گفته شد، وزنه برداری برای میزان متابولیسم بدن شما بسیار خوب است و در نتیجه برای حداکثر کاهش وزن ممکن لازم است. اما سوال اینجاست که چه نوع ورزش های استقامتی را باید انتخاب کنید. این سوال را می توان یک سوال سخت دانست که پاسخ آن نسبت به افراد گوناگون متفاوت است، اما شاید بتوان یک پاسخ عمومی ساده را برای آن بین کرد. بهترین ورزش وزنه برداری برای کاهش وزن ورزشی است که بدن شما را در هر جهت ممکن حرکت دهد!

اگر به دنبال برنامه تمرین خاصی متناسب با قد و وزن خود هستید، مشخصات خود را در انتهای این مطلب در قسمت ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید. در این صورت می توانیم مناسبترین برنامه را در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی بدن سازی

برگرفته از: menshealth

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28314

به "ورزش برای لاغری شکم در قالب تمرینات بدنسازی بیشتر بخوانید: بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی بدن سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش برای لاغری شکم در قالب تمرینات بدنسازی بیشتر بخوانید: بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی بدن سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید